Mexikóváros, Phoenix, Road America? – Nagy átalakulás előtt az IndyCar versenynaptár

streck-bourdais_checkers-960x640

Bár még közel sem végleges az IndyCar 2016-os versenynaptára, az előzetes információk és a vezetőség nyilatkozatai alapján jövőre több futamra, hosszabb szezonra és néhány régi kedvenc visszatérésére is számíthatunk.

A jövő évi naptárból három változat is az asztalon van, de annyit már most elárulhatok, hogy jövőre több versenyünk lesz és jobban széthúzzuk a szezont” – nyilatkozta Mark Miles, a Hulman & Company vezérigazgatója. “Legalább kettő, de még az is lehet, hogy négy új helyszínünk lesz.

Az új helyszínek közül egy már biztos: szeptember 4-én Boston belvárosában, egy 11 kanyarból álló, 2,25 mérföldes utcai pályán debütál a széria, de deklaráltan nem szezonzáró helyszínként. Ez előrevetíti, hogy Boston után is terveznek versenyt/versenyeket, főleg annak ismeretében, hogy a fontanai vezetés nyíltan megüzente a széria vezetőinek, még egy nyári versenyt nem hajlandóak megrendezni, hiszen a kaliforniai hőségben szinte senki nem hajlandó kimenni a lelátókra. Ezt mindenki láthatta is, hiszen a két mérföldes superspeedway kongott az ürességtől.

Az IndyCar vezetése a jelek szerint vette az üzenetet, Miles elmondása szerint Fontanát mindenképpen év végére szeretnék visszavinni, bár az még nem dőlt el, hogy szezonzáró is lesz-e egyben. Van egy olyan verzió is, amelyben Sonomát hagyják meg záróversenynek, bár azt nyugodtan kijelenthetjük, a rajongók többsége szívesebben látna inkább egy, az ideihez hasonlóan izgalmas és kiélezett fontanai oválversenyt. Bár ha arról van szó, Laguna Secát sem vetné meg a többség és most újra szóba került lehetséges helyszínként.

A másik biztos visszatérő Road America, ezt már szinte kész tényként kezelik mindenhol és a most távozó Derrick Walker egyik érdemeként emlegetik.

Jay Frye, a Hulman Motorsports pénzügyese is belevetette magát a tárgyalásokba és találkozott régi barátaival az International Speedway Corporationnél. Az ISC tulajdonában lévő oválok közül Phoenix, Richmond és Homestead merült fel lehetséges IndyCar helyszínként, ezzel kapcsolatban azonban semmiféle megerősítés nem érkezett az illetékesek részéről. A legnagyobb eséllyel a hírek szerint Phoenix pályázhat, ahol utoljára az IRL rendezett verseny 2005-ben.

Igazi meglepetés lehet a szezonnyitó helyszín, amire most a RACER.com értesülése szerint Mexikóváros a legesélyesebb egy februári dátummal – a CART/Champ Car széria rendkívül népszerű futamokat rendezett (2002-2007) az Autódromo Hermanos Rodríguez Grand Prix pályán, ahová a Formula 1 is most tér vissza – bár ez minden bizonnyal pont az IndyCar esélyeit csökkenti.

Az érkezők mellett lesznek távozók is: az Andretti Sports Marketing által felkarolt NOLA Motorsports Park elmerült a pereskedésben és biztosan nem tér vissza sem jövőre sem a későbbiekben. Milwaukee továbbra is nagy kérdés: Michael Andretti promóciós cége a jelek szerint mégsem kívánja tovább vinni az eseményt és ha sürgősen nem találnak helyükre mást, el kell köszönnünk ettől az egymérföldes ováltól is.