Melyik a kedvenc kanyarod?

Kíváncsi vagy a versenyzők kedvenc kanyarjaira? Most a legismertebb IndyCar pilóták válaszai érkeznek, erre a valójában kicsit sem könnyű kérdésre!

Ryan Hunter-Reay rögtön az elején leszögezte a kérdéssel kapcsolatban, hogy ez olyan, mintha azt tudakolnák, ki a kedvenc barátnője. Egyetlen konkrét kanyarra nem is tudta leszűkíteni a fejében kavargó íveket, inkább előállt egy Top3 listával, amelynek élére az Indianapolis Motor Speedway 4-es kanyarját tette. “Ott látható a legtöbb előzés és rengeteg a látványos esemény. Persze a széliránytól is függ, hogy épp a kedvencem-e vagy sem. Aztán ott van Pocono 1-es kanyarja, amely eléggé a ‘hihetetlen’  kategória. Road Americában a Carousel határozottan helyet érdemel a kedvenceim között, mert ott mindig a határon kell autózni és még egy jó autóval is alig lehet hibátlanul bevenni. Az egy nagyon kemény kanyar, ezért minden versenyző tiszteli.”

rhrcarousel

Helio Castroneves – Indianapolis Motor Speedway 1-es kanyar

Az 1-es kanyart nagyon kedvelem Indianapolisban, mert a kvalifikáció során az egyik legnehezebb. Teljesen más arcát mutatja, amikor a kezdőkörben 370 km/h sebességgel érkezel oda. Ráadásul miután átmentél rajta vár még rád három másik, amelyeket visszatartott lélegzettel teljesítesz. Ha sikerül hiba nélkül átmenni rajta, akkor úgy érzed ‘OK, gyerünk fejezzük be a kört’, de ha elrontod, akkor nagyon nehéz lesz a kör többi része. Ezért is olyan különleges az a kanyar.

Juan Pablo Montoya – Carousel, Road America

„A Carousel a legjobb kanyarok egyike. Nagyon gyors és könnyű túl szélesre venni. Hatalmas G-erő hat benne a versenyzőkre. Az ilyen kanyarokban dől el, hogy ki a férfi és ki a kisfiú.”

Tony Kanaan – Indianapolis Motor Speedway 1-es kanyar

„Bár sokan úgy vélik Indianapolis kanyarjai egyformák, az 1-es kanyar mégiscsak más. Van benne egy bukkanó, amelytől eléggé trükkös. Soha nem tudhatod mire számíts, amikor átmész rajta, minden körben más. Úgy érzed ott magad mint egy hullámvasúton, amikor átrongyolsz azon a kis huplin. Olyan, mintha az autó fel akarna szállni. Amikor pedig ‘földet érsz’ mindig beriszál egy kicsit. Mindig úgy érzed a határon autózol.”

Scott Dixon – Carousel, Road America

„Azt hiszem a Carouselt mondanám, mert olyan hosszú, de az egész pálya fantasztikus. Különösen a jelenlegi Indy versenyautókkal, persze a régiekkel is a határon autóztál. Mindig az a srác akarsz lenni, aki elmondhatja, hogy elment ott padlógázon. Nincs mellette nagy bukótér, szóval ha megpördülsz vagy elveszíted az irányítást, akkor az autó rommá törik. Olyan, mint Indianapolisban az 1-es kanyar hátszéllel. Szeretnéd, hogy a lábad a padlóig nyomja a gázpedált, de az agyad mást gondol erről, és elég nehéz közös nevezőre hozni őket.”

Sebastien Bourdais – Carousel Road America

„Úgy érzed benne, hogy az autó szinte csavarodik. A legutóbbi versenyen nem szerepeltem valami jól, de a teszten megaszuper volt az autó. Akkor mentem ott át padlógázzal életemben először. Hihetetlen érzés volt. Azt hiszem a nehézségi erő négyszerese hat ránk abban a kanyarban és az egy road pályán elég soknak számít. A lényeg, hogy a jobb lábad mindig lent legyen.”

Simon Pagenaud – Indianapolis Motor Speedway 1-es kanyar

„Az IMS 1-es kanyarja a kedvencem a sebességmámor miatt. A kvalifikáción úgy érkezel elsőként ebbe a kanyarba, hogy még nem lehetsz biztos a beállítás helyességében, így a kanyar közben kell alkalmazkodnod az autó egyensúlyához és centiméteres pontossággal belőni a helyes ívet. A sebességérzet lenyűgöző, és ahogy az autó mind a négy kerekével siklik a fal felé, az olyan érzés, amit sehol máshol nem tapasztalhatsz. Ez a leggyorsabb pálya az év során, és itt feszegetjük legjobban a határokat.”

t1indy

Conor Daly – 13-as kanyar a Barber Motorsports Parkban

„A gyors sikán a Barber Motorsports Parkban nagyon szórakoztató. A 13-as kanyar demonstrálja az autóink képességeit. Óriási a G-terhelés, miközben padlógázzal áthajtunk rajta. Idén már picit sem kellett a féket használni. Beszélgettem róla Rossival és elmondta, hogy ott nagyobb a leszorítóerőnk, mint amit az F1-ben tapasztalt.”

Charlie Kimball – 3/3A kanyar, Sonomában

„Azt mondanám a 3 és a 3A a kedvencem Sonomában. Ez a bal-jobb kombináció a dombtetőn. Igazi kihívás és nagyon szórakoztató. Felfelé menet gyakorlatilag csak a kerítést és az eget látod. Vakon fordulsz jobbra a dombtetőn, de a rázókövet érinteni kell. Igazán szép hely a pálya tetején, és rendkívül gyors rész is.”

Neked melyik a kedvenc kanyarod? Várom a kommenteket!