Ha másra nem is…

ARX2Mégis volt valami értelme kiherélni a Pikes Peak csúcsának elérésére irányuló versenyt? Olyat láthatunk idén, amitől tátva marad a szánk!
UPDATE! Mégsem…

Meghagyom a posztot, szorongassa csak a szívünket, ami reménykedett benne, hogy egy LMP2-es masina felcsörtet Pikes Peak csúcsára. Hát nem fog, mert a Honda 3,5 literes V6-os motorját hazavágta a meghibásodó turbófeltöltő. Nem lennék manapság egyetlen Honda szóvivő helyében sem…

Titeket is sokkolt, amikor teljes egészében leaszfaltozták a hegyi felfutó útvonalát? Sajnos számomra rettenetesen kiábrándítóan hatott, ám most a jó oldala is megmutatkozik a dolognak. Ott lesz a mezőnyben egy Le Mans-i versenyautó! Úgy tűnik a Honda gondolt egy merészet, és ha már az eredeti rendeltetésének nem sikerült maradéktalanul megfeleltetni, a Wirth Research közreműködésével épített LMP2-es ARX-04b-t felküldik a hegyre. A projekt IndyCar-os kötődése a versenyzőválasztásban érhető tetten, ugyanis az idén többnyire partvonalra került, hétszeres Indy futamgyőztes Justin Wilson vezeti majd a gépet. Az egykor az F1-ben is megfordult pilóta ezzel jelentősen szélesíti tapasztalatait, amelyekhez egyébként már egy daytonai 24 órás győzelem is hozzá tartozik.

ARX3
„A 3,5 literes V6-os, ikerturbós ARX-04b lesz az első teljesen karbon héjszerkezetű jármű, ami a hegyi felfutón elindul” – dicsekedett Art St. Cyr, a HPD igazgatója. „Az Unlimited géposztályban indítjuk, amelyben a jelentősen módosított masinák küzdenek a 19,8 kilométer 156 kanyarjával, amit tíz perc alatt kell teljesíteni. Ám egyelőre csak tapogatózunk, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk egy esetleges jövőbeli rekorddöntés véghezviteléhez. (Jelenleg Sebastian Loeb tartja a rekordot 8:13.878-as idővel, amit egy kimondottan a Pikes Peak-re tervezett Peugeot-val ért el). Szeretnénk látni, hogyan adaptálható jól a futómű a hegymászáshoz, illetve hogyan viselkedik a szériagyártású változaton alapuló, V6-os motor a magaslati igénybevételkor.”

Wilson is nagyon várja már a megmérettetést: „Jó móka lesz vezetni az ARX-04b-t hegynek felfelé, ráadásul mindent megkapok, amire szükségem van. Ez lesz az első alkalom, hogy megpróbálkozok a Pikes Peak-kel, már nagyon várom. Idén vezettem Hondát a GP of Indianapolison és az Indy 500-on, kipipálhatom a Formula E-t és indultam a sebringi 12 óráson is, de Pikes Peak ugyanolyan nehéz, mint bármelyik ezek közül. Nagyon várom ezt a kihívást és a közös munkát a Hondával.”  Tavaly egyébként szintén megpróbálkozott egy IndyCar versenyző a felfutással, akkor Simon Pagenaud indult a szintén különlegesnek számító, egyterű Honda Odyssey versenyváltozatával.

honda-odyssey-pikes-peakA versenyt június 28-án rendezik, immár 93. alkalommal.